2008年4月30日

面我就畀咗,㗎就唔该自己丢。


新闻出处∶《当今大马视频》

日期∶29-4-2008
人物∶拿督斯里莫哈末基尔多益Dato' Seri Mohamad Khir bin Toyo
衔头∶雪兰莪双溪班让区州议员,雪兰莪州议会反对党领袖。

场合∶接受当今大马专访,澄清屠妖节拆除兴都庙的来龙去脉。

用意∶反驳国大党主席三美威鲁说他是拆除兴都庙的主谋的说法。

喷饭政言∶“Lepas Deepavali seminggu....nak terangkan, pada 14hb, ah, 15hb malam, pukul sebelas lebih, Datuk Samy Vellu telefon saya sendiri. Dia telefon saya, dia kata, Hindraf telah masuk kuil ini, kena runtuhkan malam ini jugak. That's why kita buat. Dan kuil itu berjaya diruntuhkan pada 15hb sebelas, bukan sebelum Deepavali, Dan itu pun saya dah dapat, setelah mendapat persetujuan daripada sami kuil tersebut, ia dipindah ke tempat lain dengan bayaran gantirugi 40ribu. Saya tak, saya tak jelaskan sebelum ini, Jadi saya disalahkan di berita hari ini, saya nak tegaskan.”

大意∶屠妖节后一星期....要明说的话就是14日,啊,15日晚上十一点多,拿督三美威鲁本身打电话给我。他打电话给我说兴权会已经进入庙中,一定要在今晚拆除。所以我们就去做了。而那庙就成功在15日十一时被拆除。而那我也是已经得到那庙主持僧的同意,给他4万的赔偿,把庙迁移到其他地方。我之前都没有说明。所以今天我就在新闻上被错怪,我必须强调。

没有评论: